Tuesday 27 December 2011

Perlu atau tidak?

Bismillah....

Lagi entry pasal khalifah kecil di dalam perut ni... bila ramai og dh tanyer barang tu dh beli ke? barang ni dh beli ke? aku jwb.. ye ye.. dlm proses.. tu je la.. tp terpikir jgak adakah sume brg perlu beli atau pinjam kt og atau tggu og bagi.. wah.. x tahan statement tggu og bagi.. heheheh dan beli je la kalo malas nak pikir.. tp kalo nak beli kene pikir $$$$ jugak kan... heheheheh.. Biasala anak pertama ni excited terlebih sume nak beli.. nanti kalo dh msuk ke 2 ke 3 dh x heran kan2... hehehehh... kalo barang basic2 tu xpela.. mcm pampers, botol susu, baju, tilam tu harus la dh prepair... tp 3 barang penting ni.. Adakah perlu atau tidak.....(*_*)





1. KATIL BABY - Perlukah??.. ada og cakap... " x payah la beli.. membazir je nanti anak ko tdo ngn ko gak.. bile die dh besar dh nak berdiri kompem die ngamuk2 dok dalam tu..." hurm..... ????

2. STROLLER - Perluke time jalan2?? ada plak og cakap lg.. "aku dh beli dah ana tp dok dalam stor... time jalan2 aku dokong je anak aku... skg dh jd tmpat letak kain.. ops!!" hurm???

3. BABY CAR SEAT - ha.. yg ni kalo og ckp x penting pon bg aku sgt penting.. sbb aku ngn husband pg keje asing2.. so baby harus dok dalam ni... nangis ke x nangis ke kne duduk jgk... hehehe..si ibu pon bkata pada baby dalam perut "baby.. baby.. nanti ibu mintak tok abah sponsor baby seat ni ek... recaro punyer tau bak kata ayah...."hehhehehhe....


p/s : ntah la labu... nanti paper kne tnyer tuan rumah la yer.. bukan og umah yer...hanya die yg mampu membuat segala keputusan... hehehehe.. 

No comments:

Post a Comment