Friday 30 December 2011

Cocoa Butter For My Strech Marks

Bismillah

Semalam dok belek2 la perut aku.. wah.. sudah besar la.. mana taknyer.. sekarang tinggi perut dh 32cm.. baby pon makin hari makin menendang coz sempit kan kt dalam... sian die.. sabar yea... tinggal 2 bulan lagi...lepas tu tetiba aku ternampak garisan aneh kt perut aku.. mcm bekas selulit tu.. rupenyer strech marks dh kluar... risau ni.. nanti pas bersalin confirm tinggal bekas.. x seksi la perut i nanti.. xdpt nak pakai sari... kau giler ana!! nak pki  sari nak buat hape.... huhuhuh...lepas tu aku tanyer la og yg dh bpngalaman utk meng'heal'kan strech marks ni.. so die suggest utk pki body lotion cocoa butter dari body shop.. cepat menghilangkan parut lepas tu selamat utk baby... So td tgari aku dan kawan2 pegi la jb city square untuk bersenam a.k.a berjalan2 la kan...xkn asyik tdo je... so aku dapat la membeli barang yang dihajati.. 




COCOA BUTTER BODY BUTTER FROM THE BODY SHOP



Ok... ni sedikit info tentang Cocoa butter..Cocoa Butter merupakan salah satu bahan lemak organik yang stabil, mengandung bahan antioksidan yang sangat tinggi yang menyebabkan bahan ini dapat bertahan lama antara 2 sampai dengan 5 tahun. Teksturnya yang lembut dan kemampuan untuk melembabkan struktur kulit sangat dikenali masyarakat sejak zaman dahulu kala terutama di negara-negara pengeksport koko seperti Brazil dan Indonesia. Khasiat pelembab dalam bahan ini sering digunakan untuk pencegahan strech marks pada wanita hamil, merawat kulit dan bibir kering atau pecah-pecah, dan penggunaan kerap untuk mencegah kekeringan dan gatal pada kulit.

p/s : aku dh pki ckit td.. tetibe rasa berangin.. alamak risau sekejap takot effect kt muke baby... tp lame2 dh ok dh.. heheehhehe... (*_*)

No comments:

Post a Comment