Tuesday 31 July 2012

LANGSIR OH LANGSIR : Part 2

Bismillah


Ok.. kita sambung entry pasal cerita langsir raya aku...adakah berjaya aku menjahitnyer.. alhamdulillah.. berjaya la sikit.. cuma masa mula2 aku stat jahit tu.. aku tak pandai guna mesin jahit manual kepunyaan mak mertua aku. tu yg dia bising sikit sebab aku jahit jadi senget benget,,, biasalah.. tangan tak pernah menjahit... tetibe nak jahit langsir yang kain die satin campur silk.. mana x senget sampai ke laut,,, hahah.. last2.. mak mertua aku yang jahitkan langsir pintu rumah aku sebanyak 4 keping sbb die tak sanggup tgok aku jahit jadi mcmtu.....huhuu.. sadis tol.. tapi bila malam aku berfikir... mana bole jadi ni.. aku kene usaha jugak jahit sendiri untuk tingkap rumah yang ada lagi 10 keping tu.. ha.. banyak nyer...

Akhirnya aku membuat keputusan untuk pulang ke rumah my bonda di ampang untuk sambung kerja-kerja menjahit ni.. sebab mak aku ada mesin jahit semi auto.. senang sikit kan.. xpayah nak control tangan n kaki la bagai.. tekan je moto letrik tu... terus jalan... so alhamdulillah.. setakat 11 ramadhan aku dah berjaya siapkan 6 keping langsir di rumah mak aku.. dan semalam aku pulang aku angkut skali mesin jahit mak aku bawak balik jb... seronok bila berjaya jahit sendiri... yeay... (tapi tetap tak kemas lagi yea.. kene baiki lagi..).. so aku akan teruskan perjuangan menjahit langsir ini sehingga aku berjaya menggantungkan ia... dan baru aku rasa puas.. puas,,, dengan hasil tangan sendiri... alhamdulillah...




ni la mesin jahit semi auto mak aku.. lama giler x guna... dah berhabokkk


bende ni la yang menguji kesabaran.. nak setting jarum pastu nak claim keliling bagi lurus je langsir ni.. 

 banyak nyerrr hook tape aku beli... mcm nak amik tempahan langsir.. APTB... xpe.. guna tahun depan..
eh.... sibuk ngn langsir.. anak aku mana...



-



-



-



-



-



-



-



-



-



-
eh,,, irfan main golek2 la.. hehehhehehhe....thank u dear sbb tak buat perangai masa ibu menjahit.. hehehehe



No comments:

Post a Comment