Monday 18 June 2012

Bila Demam

Bismillah

Last week irfan demam.. aku sangat gelisah.. mula mula hari rabu aku bawak g klinik.. doktor kata xd ape.. mungkin demam berjangkit sebab sebelum irfan demam  kakak kakak sepupu die demam.. bila dah makan ubat tu hari khamis dah baik tapi hari jumaat pagi demam balik dengan panas yang luarbiasa iaitu 38.7 darjah celcius.. ok.. continue bagi ubat.. petang tu still panas.. aku dah risau sangat sebab budak2 x bole panas2 sangat.. ia terlalu bahaya utk baby...aku pon col mys sis doktor kat hospital teluk intan.. die cakap cuba cara ni kalo x sejuk jugak bawak g emergency kat hospital





 Balut irfan dengan tuala basah.. kene sentiasa gantikan tuala..



Alhamdulillah.. lepas dah bape jam tukar tuala ni.. sejuk ckit badan die.. tuala pon ada lambang jkr... nak keje mcm papa yer irfan bila dh besar nanti. 

Selepas itu hari sabtu pagi dah ok... aku pulak kene keje last saturday.. sangat risau anak kt umah tapi xpela.. mak mertua aku jaga... bagi ubat on time je dah ok.. sampailah ke hari ini.. suhu badan irfan dah kembali normal.. alhamdulillah.. baru la muka ibu irfan jadi macam ni...

-



-



-



-



-



-



muka ada senyumm...


Bila borak borak pasal anak ni.. rupanya musim budak demam sekarang... officemate aku ada 2 orang anak demam.. cuaca kat jb ni dh lama x hujan.. panas sangat.. sian kat budak2... kene selalu mandikan.. aku tetap kene take care lebih kat irfan sebab die mudah demam batu selsema kerana tidak bf.. biasala og tua2 cakap budak demam sebab nak membesar.. heheehhehhe

No comments:

Post a Comment