Thursday 12 April 2012

Rutin harian menjadi ibu

Bismillah...


Selesai sudah tempoh berpantang 44 hari.. Alhamdulillah semuanya makin ok.. kesihatan aku and baby pon btambah ok.. seronoknyer.. dah balik rumah sendiri.. sblum ni berpantang kt umah mertua.. skg kene la berdikari... bila dh dok sndiri ni baru tau betapa susahnyer jadi suri rumah yg jaga anak tue... tapi tetap seronok... walaupun aku dan husband x ckup tdo malam2 tp tetap bahagia sbb skg ni dah bertiga.. seronok bersama si kecil irfanku setiap hari..


Pagi2 skg ni bangun awal.. maklum la x payah pki alarm dah... irfan akan kejut ibu ngn papa die nak susu... pastu aku kene mandi sebelum husband kalo x sape nak tgok irfan... ok husband pon g keje... aku akan mandi kan irfan dalam kul 8 lebih pastu bagi susu.. pastu tdo... sambil aku buaikan die... basuh baju skali.. ala gune mesin je pon auto je... campak je baju.. pastu die akan bangun lagi... aku pon tuko pampers.. bagi susu.. dodoi... tdo balik...pastu masak... masak ke???? masak ler... memang mencabar.. baru tumis bawang irfan dh merengek dalam buai... aku pon apa lagi tarik la buai tu sampai dapur.. kejap2... g masak.. kejap2... buaikan irfan.. tp x slalu la die cmtu.. kadang2 je... sbb irfan budak baik... lepas tu bila keje dah siap aku bole la rehat sambil melayan semua drama n sinetron yg ada kt tv3 tu.. heeeeeeee.................seronok bila ada irfan kt rumah.. pantang 90 hari pon x rase




Dear Irfan... ibu ngn papa bahagia dengan kehadiran kamu... i luv u so much... cepat la besar wahai anakku.. bole g jalan2... :))

No comments:

Post a Comment