Monday 23 April 2012

Kecewa Tak Dapat Full BF....

Bismillah


Ok.. hari ni dah hari ke 54 aku bsalin... maknanya anak aku pon dh nak masuk 2 bulan.. Alhamdulillah semuanya baik2 aje.. biasanya bayi sekecil ini mesti minum susu badan kan... itulah soalan yg kawan2 aku sering tanyer.. "ana.. ko bf baby x?" dan jawapan aku " dalam hari je, skg x dh" maksudnyer... aku dah stop breastfeed...??? oh no... kesian bayi ini xdpt nutrisi yang terbaik.. dan aku sgt sedih sedangkan air susu ada.. bukan xnak bagi.. lepas aku bsalin... aku masuk kuar wad utk treatment luka caesar... so bayi ini telah diajar oleh aku minum susu formula guna botol susu...so biasalah baby bila dh dapat puting botol ngn susu yang lemak manis.. dah xnk susu ibu die.. sampai skg... x bole nak salahkan die.. die hanya baby... dan aku kesian tgok die kelaparan.. so.. kena redha walaupun sedikit kecewa... konon amik cuti 3 bulan nak full bf.. tp x tercapai cita cita.. dan kawan2 pon cakap.. "ala.. biasalah anak pertama.. bf sekejap pon xpe,,, nanti anak kedua full bf yerk"... erk.. anak kedua???? nantilah.. beranak sakit wooo... heheheheheheh.. lain taun kufikirkan....so bila dah x bf ni kenela bagi susu mahal... tapi susu formula mahal camne pon xleh tanding susu ibu yg terbaik khasiatnyer... so i choose


Anmum Infacare Step 1 with Gangliosides, DR10, SA, DHA & EFA milk 
susu ni telah dicadangkan oleh klinik.. dan alhamdulillah my baby x alah... die suke... so teruskan aje bagi walaupon sakit mata baca "SUSU IBU ADALAH MAKANAN TERBAIK BAGI BAYI" yesss i know...


Dan botol ni la punca my baby xnk bf... dah kau salahkan botol plak ana... heehhehe.. botol ni memang bagus la.... BPA free.... dan ia serbaguna....



No comments:

Post a Comment